Triumph - Tiger

Česko - Slovenské diskuzní fórum pro příznivce motorek Triumph Tiger

rok 2016 XC versus XCX - ABS, TTC a palivová mapa

Více
6 roků 11 měsíců zpět - 6 roků 11 měsíců zpět #1 od ZdendaZB
Zdravím vespolek.
Měl bych takový menší dotaz. Jsem těsně před koupí tigra 800 a kdyby byla lepší cena na XC tak bych o něm uvažoval místo XCX, pro kterého jsem byl téměř rozhodnut.
XCX má různé režimy s určitým procentem záběru ABS, TTS, reakcí na plyn a výkonu motoru snad. XC má reakci plynu oproti módům na XCX permanentně na maximum a pouze se dá vypína ABS a TTS. Vypíná se to stejně jako u XCX, nebo se tam musí do menu, jako to bylo u starého modelu ?

Jezdím v "terénu" hodně pomalu a nemám žádné sportovní ambice, spíš takový nenáročný cestovní styl s občasným broděním, jízdě po bahně atd. ale opravdu v klidu. A jak jsem četl různé zkušenosti, tak hodně lidí abs ani v terénu nevypíná, protiprokluz však ano. Přesedám z jednoválce jako kolega a nikdy jsem na motorce neměl ani vstřikování, takže na žádnou elektroniku nejsem zvyklý. Jezdil jsem opatrněji a říkám si, že když budu brát za plyn opatrně a brzdit opatrně jako doposud, tak bych snad ani mód rain, onroad a offroad kvůli reakci na plyn nepotřeboval. Nebo se mýlím ?

Vím, že xcx má různé doplňky, ale uvažuji následovně:
- kryt pod motor si vyrobím trochu širší, aby chránil odlučovač oleje i bok svodu vpravo směrem dozadu, vepředu bych zakomponoval nádržku na náhradní olej
- padáky si ztiguji a rovnou na nich bude držák na kanystry
- ochrana páček na řidítkách je stejně nedostatečná, jak se všichni shodují a bude to chtíl bytelnější chrániče tak jako tak, proto oželím standardně montovaná na XCX

Jediné, čeho je mi líto je tempomat, ale po záruce se dá přehrát soft v jednotce a upgradovat.

Co si o tom myslíte ?
Poslední změna: 6 roků 11 měsíců zpět uživatelem ZdendaZB.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
6 roků 11 měsíců zpět #2 od Houska60
Ahoj Tigře.
Mam xc uz pet let.
Jezdil jsem spis po silnici. Ted cca dva roky jezdim zas jen teren. Z moji zkusenosti ..... vsechny asistenty jsou podle myho na prd. Ta motorka nema zadnes masakr vykon, abys za ti litala prdel. Kdyz budes chtit cinkni 776 722 295. Reknu ti vic. Nebavi me psat :-)
Jeste posilam odkaz ma notorkare www.motorkari.cz/motorka/?mid=77427
Mej se Pavel

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
6 roků 11 měsíců zpět #3 od MEX
Pokud zvažuješ jezdit hodně po silnici, je tempomat dobrá věc . Samozřejmě, není to nutnost, ale je to hodně příjemný, hlavně ve vesnicích, když se můžeš kochat a nesledovat radary .
Neumím si představit, ho tam dodělávat dodatečně . Ono asi nepůjde jenom o ten soft .
A je pravdou, že všechny to elektronický opičárny jdou vypnout, ale po opětovným zapnutí klíčku, je máš zase zpátky zapnutý . Prej kvůli bezpečnosti . Nařízení EU .

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
6 roků 11 měsíců zpět #4 od ZdendaZB
Abych upřesnil o co se mi jedná, tak uvažuji následovně:

Nejsem odpůrce asistentů, určitě to pomůže při krizovce, protože nejsem závodní pilot, pro kterého jsou asistenti zbyteční. A že se při vypnutí motoru zapnou, to je takový problém je zase vypnout ? Párkrát zmáčknu a jedu. Než si nasadím helmu, rukavice atd. tak to trvá mnohem déle. :-)
Tempomat se mi líbí, ale řeším jestli to stojí za ten příplatek, protože kromě režimů a tempomatu bych nic navíc nedostal. (centrální stojan, padáky, chrániče rukou ..., ale to jsou pro mě nepodstatné detaily, které pořídím za zlomek originál ceny. Stejně budu potřebovat jiné padáky, nosiče na pytle, nikoliv na kufry a proto budu svařovat)
Na svojí motorce jsem centrál stejně za chvíli vyhodil, protože jsem ho vůbec nepoužíval, padáky a kryt si vyrobím k obrazu svému, takže by mi verze xcx v doplňcích nic nepřinesla.
Ani neuvažuji o mlhovkách a dalších adventure doplňcích, jako jsou různé krytíčci, kanystříci, kapsičky apod. Připadá mi to zbytečné.

Moje představa je taková, že na každy bok přichytím jeden vodotěsný pytel a v případě spolujezdkyně třetí pytel se spacáky a karimatkami na zadním rozšířeném nosiči - trubkový namísto původní plotny pro kufr. Ten jsem nikdy nevozil.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
6 roků 11 měsíců zpět #5 od dushanbe
Ahoj Zdenda, kupujes tak drahu fungl.moto a ides setrit na par tisicoch?
Na Tiger XCX 2016 jazdim uz rok. Denne ju v terene niekolkokrat sam zdviham a pohoda idem dalej bez pomoci. Je lahka a vykonna.

Ten prepinac offroad ti bude casom na Tiger XC chybat. Ja ked som mal tohto Tiger 800 XCX noveho, tak som si myslel, ze mi ten prepinac za jazdy nefunguje a neskutocne ma rozculovalo, ked som musel pri vyjazde do terenu zastavit a prepnut si rezim. Az neskor som zistil, ze rezim sa da krasne za jazdy prepnut, len musis zatlacit spojku aby ti to zafungovalo a preplo za jazdy.
Ak pojdes v skupine, uvidis ako ta odbehnu, ked pri vyjazde na polnacku budes zastavovat, aby si si prepol ABS.
Nevahaj a kupuj XCx.
Vyhody rezimov. Vsetko si vies nastavit vopred a potom pri jazde prepnes jednym gombikom.
Offroad mam nastaveny takto:
Abs ASR off a najcitlivejsiu palivovu mapu. Nech krasne od spodu ide bez kopania.

Road pouzivam Sport najvykonnejsiu palivovu mapu nech citis vykon a samozrejme Abs Asr ON.
Ked budes jazdit viac offroad zacnes brat zatacky driftovanim, presmykom, co je najvacsia zabava aku poznam a zatacku prejdes rychlejsie, ked ides v smyku. S Abs ON na XC na takuto zabavu zabudni.

Tempomat
Tempomat je kochačka. Niekedy jazdim aj pol hodku s vylozenymi nohami, prirobil som si dopredu dalsie stupacky ako na chopra. Mam zaradenu 5ku alebo 4ku a pridavam a spomalujem len pomocou gombikov tempomatu. Trojvalec ma perfektny zatah v rozsahu od 2000 do 9000 ot. takze radiť ani nemusíš.

Tiger 800 XCx nema v cene ram na kufre, co je dobre, lebo ten original je naprd. Teraz sa daju kupit ovela lepsie kufre. Ja som kupil Givi. Ale ak si vies zvarit vlastnu konstrukciu a das gumove vaky tak to budes mat najlepšie. Myslim že okolo kufrov sa rozbehol predražený biznis a kufre zbytocne rozhodia stabilitu motorky, ak mas moto do 200kg. Tiger 800 XCX váži 190kg ak mas v nadrzi 5l benzinu. Verim, ze prave tie vaky, ktore si prehodis cez sedlo budu motorke najviac vyhovovať, lebo takto si rozlozis vahu rovnomernejsie.

Moja rada znie
Nesetri par drobnych, kup si Tiger 800 XCx a dostanes masinu do voza aj do koča.
Prejdes s nou vsetko. Zdvihat ju budes ako cinky v posilke.

Vykon:
Tiger je robeny na anglicke pocasie. Ja som teraz v UK a tu s tym jazdia pri 5°C. V tejto teplote ma motorka perfektny vykon. Ked sa otepli ide s vykonom dolu.
Ale aj na toto je rada:
Chybou Tigra 800 je to, ze horuci vzduch z motora fuka priamo na teplotny senzor sania vzduchu IAT.
Takze ak vonku nie je poriadna zima, tak tento senzor meria vonkajsiu teplotu vzduchu namiesto 20°C aj 80°C. Na anglicmom fore to merali za jazdy. Pri 80°C ti uberie sytenie z vykonu aj 30% co je sakramentsky citit. Ked tento senzor prelozis inam, mimo sanie vzduchu, teplota na nom klesne o 60°C a tvoja motorka sa zmeni na rozzureneho Tigra. Aspon 20 koni navrch dostanes bez prechipovania a bez jedineho zasahu, ktory by mohol porusit zaruku od vyrobcu.

Vsetkym majitelom BMW 800GS by som doprial sa odviest na mojom Tigrovi 800, aby zistili co je poriadna moto do terenu aj na cestu.
A este jedna info, ktora sa Africanom nebude pacit. Ja som sa rozhodoval medzi Afrikou 1000 a Tigrom 800. Cena nehrala rolu. Obidve som si previezol a vybral som si Tigra kvoli vacsiemu vykonu. Neviem ako je to mozne ale 800ka Tiger taha lepsie ako Afrika 1000. Odskusal som a nie je to len moj nazor.

Tento rok som rozmyslal za co lepsie by som mohol vymenit mojho Tigra 800, ale nenasiel som lepsie moto na trhu, tak zostavam pri Tigrovi ;)

PS: priprav sa, ak kupis funglovku, tak ti bude chviet 21 palcove predne koleso. Ale da sa to fixnut. Ja som to riesil 3 mesiace ale uz to mam ok. Vraj to robi na vsetkych 21kach s nizkou vahou korby. Aj Bmw 800gs s tym ma problemy. Treba to chvilu ladit, gumy, vyvazovanie, centrovanie ale casom to doladis a budes spokojny

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
6 roků 11 měsíců zpět #6 od ZdendaZB
Čistě hypoteticky, kdyby xc stálo o 40 tisíc méně než xcx. Stojí mi to za palivové mapy a tempomat ?
Ano ještě tam jsou navíc chrániče páček, ale ty stojí 1500,-. Stojan nepotřebuji, ani originál padáky a plech pod motor, protože nejsou dostačující, jak jsem se již několikrát dočetl a doslechl. Nic víc tam oproti xc není. Původně jsem si myslel, že xcx má wp podvozek, ale pak jsem zjistil, že ho má i xc a začal jsem řešit nižší výbavu.
Jen si nejsem jistý, jestli xc i xcx mají stejně pohodlné sedlo. Na to jsem úplně zapomněl.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Přihlásit se do fóra

Nedávné příspěvky