Triumph - Tiger

Česko - Slovenské diskuzní fórum pro příznivce motorek Triumph Tiger

Problém - elektrika

Více
9 roků 21 hodin zpět #1 od Torq
Problém - elektrika vytvořil uživatel Torq
Ahoj, o víkendu jsem se byl projet a najednou začal tiger (1997) kuckat až zastavil. Zkoušel jsem nastartovat, ale baterka nebyla schopná otočit startérem, tak jsem si říkal, že nedobíjí. Vytlačil jsem ho na kopec a zkusil roztlačit, což se nepovedlo, a pak v posledním zoufalství jsem ještě zkusil startér a ono to chytlo, dojel jsem skoro domů, kde mi to u předposlední křižovatky chcíplo, tak jsem dotlačil dom. No a doma jsem dal novou baterku a při zmáčknutí startéru vůbec nic, pak jsem přidržel startér a otočil klíčkem z off do on a startér se chvíli chtil, ale pak zas nic. Podezříval jsem tedy spínací skříňku - prostřík jsem ji WDčkem a od tý doby to startuje, ale nesvítí kontrolka tlaku oleje a rezervy (žárovky ok, neutrál svítí) a hlavně nedobíjí. Zkontroloval jsem pojistky a jsou OK. Včera jsem vytáh a proměřil podle Haynese regulátor a vypadá, že je špatnej, ale na alternátoru jsem nenaměřil víc než 11,81 V, na baterce je při běhu motoru 11,86. Tudíž asi koupím regulátor, ale mám strach jestli nemůže být problém i jinde a abych ho eventuelně "neodpálil". Nevíte někdo čím by tyto potíže mohly být způsobeny - za každý nápad děkuji. Jarda

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
9 roků 18 hodin zpět #2 od Tomas71
Odpověděl Tomas71 pro téma Problém - elektrika
Torqu,
Měřil jsi napětí z alternátoru při zatížení baterie, nebo na prázdno?
Pokud ti altik dává 11,81 V naprázdno (bez zátěže) je to málo pro dobíjení, baterie má 12V, tudíž nabíjecí napětí musí být vyšší, a navíc regulátor musí mít taky z čeho regulovat. Při vyšších otáčkách na altiku před regulátorem musí jít napětí nahoru, třeba i ke 14V. Nemám to ale ověřeno, jen úvaha. Zkontroluj budeš chytřejší.
Dej vědět. :)

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
9 roků 12 hodin zpět #3 od cihelka
Odpověděl cihelka pro téma Problém - elektrika
Ahoj, při běhu motoru a puštěných světlech musíš na baterii naměřit minimálně 13,5V. Bez světel by měla dobíjet až 14,5V. Vše nasvědčuje na regulátor. Jinak ještě, když praskne žárovka dobíjení, tak to nedobíjí protože přes tuto žárovku je vedeno buzení alternátoru. Je to jako v autě.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

  • fasces
  • Avatar uživatele fasces
8 roků 11 měsíců zpět #4 od fasces
Odpověděl fasces pro téma Problém - elektrika
Ahoj Torgu
Měl jsem závadu na elektrice v Rumunsku, při otočení klíčku jen problikli kontrolky a konec motorka nereagovala. Tak se podívej 1) hlavní svazky kabelu pod přední maskou (jsou přetažený gumou) jestli nejsou napálené kontakty. Já měl jeden načnutej tak jsem ho očistil a moto jela. 2) hlavní kabel od alternátoru. Já ho měl seškvařenej jako blázen tak proudili špatné proudy, kontakty jsem měnil celé.
Snad ti nějaké rady posunou dál a dej vědět jaká závada to byla ať víme.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
8 roků 11 měsíců zpět #5 od Torq
Odpověděl Torq pro téma Problém - elektrika
Zdravím, tak se moje kauza posunula :-) Po přeměření alternátoru bylo zjištěno, že je kotva v pr... tudíž je jasnej důvod proč to nedobíjí :-( Pro jistotu jsem ještě jednou projel pojistky a taky všechny kontakty, který byly v dosahu a na nic špatnýho jsem nenarazil. Alternátor jsem po několika marných pokusech o povolení šroubů a prasklém torxu nakonec povolil, pak jsem ho musel fintou vytáhnout a odvez jsem ho maníkoj v blízkosti - ten jen potvrdil špatnou kotvu s tím, že se k vinutí nedostane a stejně nepřevíjí. Sehnal jsem teda na netu borce, kterej to dělá a po dovezení by mi to do 14 dní měl převinout (cca 2500,-), když bude špatnej regulátor, tak ho zvládne i udělat. Pak dám vědět jak to dopadlo a jestli není v pr.. ještě něco jinýho. Jinak samotnou kotvu nelze sehnat. Novej altík = 25tis., novej regulátor 3600,-, replikovej regulátor cca 2500,-.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
3 roků 11 měsíců zpět - 3 roků 11 měsíců zpět #6 od ren.e
Odpověděl ren.e pro téma Problém - elektrika
Zdar lidi, nerad , ale oživuji tohle téma. Po jedné ostřejší vyjížďce po silnicích v ostrém tempu jsem dojel domů, chcípnul motor, otevřel garáž , nastartoval a všiml jsem si, že motor na volný chod občas vynechá, jakobych na milisekundu vypnul zapalování a hned zapl. Takové zakopnutí, ne vynechání jednoho válce. Chvíli to sporadicky ještě udělalo, pa nic. Druhý den jedem zase na výlet. Od startu zase párkrát na volný chod vynechání, ale nechcíplo to. Pak za jízdy asi 5x za odpoledne v tahu škubnutí, fakt, jako bych vypl zapalování. Dojedu a odhodlal jsem se mrknout pod sukni.
Očesal jsem motorku snad na holý rám ,
- rozpojil jsem veškeré konektory, i od snímače - vše ve vazelíně, vše bez vady, jako nové.
- kuchnul jednotku - nic , čisto
- koukl na svíčky - iridium, najeto 10000km - nic
- ventily - vůle o.k.
- vyčistil karbce + synchronizace
- vypral a namazal filtr
- kuchnul jsem vypínač na pravém řídítku - čisto, vazelína jako nové.


Po složení motorky a při synchronizaci karbců bylo vše o.k.
Druhý den zase občas na volný chod škubnutí a dokonce to 2x zdechlo. Nešahal jsem na ni, jen jsem hned skusil startovat, ale startér točil, motor nechytl. Musel jsem vypnout a zapnout klíček v prvním případě , nebo vypínač na chcípání a motor chytl na drnc.

Nesetkal jste se někdo stím? Mně to vede k jednotce, nebo snímači otáček. Jak na sviňu jsem si nevšiml, jestli při tom točení a nechytnutí, se hýbal otáčkoměr. Kdyby měla motorka immobilizér , typoval bych na to. Ale moto immo nemá.
Vypínačem to taky nebude. Ten když vypnu, nejede startér.
Dík předem za případné rady a názory.
Poslední změna: 3 roků 11 měsíců zpět uživatelem ren.e.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Přihlásit se do fóra

Nedávné příspěvky