Triumph - Tiger

Česko - Slovenské diskuzní fórum pro příznivce motorek Triumph Tiger

Náhradní díly-spotřební materiál na cestu

Více
6 roků 11 měsíců zpět #1 od ZdendaZB
Vážení přátelé i nepřátelé.
Chci si koupit pár věcí na cestu a potřeboval bych poradit konkrétní výrobky na tiger 800xc. Předpokládaný nájezd je cca 27 tkm, budou-li bohové nakloněni.
5tkm jsou horší cesty, trochu bahnění a kamení. 22 tkm je asfalt + nějaká pevná dobrá cesta, defakto také takový asfalt :-)
Motorka se mnou i výbavou bude vážit komplet 360kg.

Potřebuji vyřešit následující:

1. brzdové destičky (SBS jsem jednou měl) + jedny náhradní ssebou
2. řetězová sada nová + náhradní ssebou
3. olej (výměna před cestou)
4. olejový filtr
5. vzduchový filtr pro jistotu dám papírový, originál za tisícovku ani omylem)
6. gumy 1 sada cesty ala E07, druhá mimo cesty ala E09

víc bych asi neřešil, protože stroj je nový

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
6 roků 11 měsíců zpět #2 od prokyno
:D
Máš novou moto, tak první servis je po 1000km, je celkem důležitej páč se vypláchne motor a zkontroluje se to co by případně mohli odrbat v továrně.
Interval servis je po 10K km, kde se mění oleje fitlry a kontrola všeho, to značí že na cestě cca 27K km vyměníš olej 2x pokud máš new moto a hned mu dáš takou cestu asi bych to dodržel. Vzduchoé fiultr se mění po 20K km a věř tomu, že to v pohodě dá i když budeš jezdit mimo asfalt.
1) desky se tady řeší furt, takže SBS sintr, nebo Brembo sintr
2) proč? psal si že máš mazání, pokud ano řetězovka s tímto dle výrobce vydrží mnohonásobně déle, takže 50K km není problém :D teď vážně, pokud budeš mazat občas očistíš tak brát sebou řetězovku je nesmysl. ale pokud trpíš stihomamem tak si ji vem.
3) ojel viz výše
4) filtr je automatika při výměně oleje
5) vzducháč se mění po 20K km, pokud najedš opravdu více tak buď novej (a opět doporučím originál at stojí co s tojí, je na to určenej a u trumpety je funkční), ale pokud nenajedeš těch 20K a nebo něco málo přes tak stačí vyfoukat a vyměnit až doma v klidu, nějak si nedovedu představit měnit vzducháč někde na cestě, rozdělávat motorku, plasty, nádrž abych se dostal k filtru.

Ale pro jistotu si vem celou moto to tě pak nic nepřekvapí :D

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
6 roků 11 měsíců zpět #3 od ZdendaZB
To si fakt myslíš, že v prašném prostředí vydrží vzduchofiltr bez vyčištění tolik tkm ?
Ve stepi, na prašných cestách ? Tak tomu se mi nechce věřit.

Mázání je. Ale stejně, ten řetěz bude dlouhé dny omýván permanentně bahenní lázní. Třeba se počasí zadaří a pořádně nezaprší, ale nevěřím tomu.

U terénních aut doporučují měnit olej při polovičním nájezdu, nebo i dřív. Počítal jsem výměnu oleje v terénu po 5 tisících. Včetně filtru pro jistotu. Protože i přes filtr se do motoru dostane jemný prach a omílá to vnitřek motoru.

V čem je lepší originál od neoriginálu, to nechápu. Já dřív používal filtry ze staré škodovky a motor natočil téměř sto tisíc u jednoválce. A filtr mě vyšel na 35 korun.

Já počítám minimálně jednou s výměnou svíčky a na vzduchový filtr se předpokládám podívám víckrát, i když to je práce na půl hodinu. Bál bych se ucpaného filtru prachem.

Ale třeba je ta motorka nějak lépe vyřešená než starší stroje a odolnější :-)

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
6 roků 11 měsíců zpět - 6 roků 11 měsíců zpět #4 od ZdendaZB
Ještě bych poděkoval za rady s náhradní motorkou. Budu o tom uvažovat, včetně náhradního jezdce, který se pak domů vrátí stopem :-)

Destičky a řetěz, je to správná volba ?

1x Zadní destičky SBS 614 LS
2x Přední destičky SBS 627HS

řetěz D.I.D PREMIUM - 525ZVMX X-ring + kola JT

A ještě bych potřeboval poradit, kde koupit npár náhradních špic do kol i s niply.
Poslední změna: 6 roků 11 měsíců zpět uživatelem ZdendaZB.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
6 roků 11 měsíců zpět #5 od prokyno
Tak jednak si se ptal na názor, ten si dostal a zase špatně.
Druhak, nikde si nepsal že budeš jezdit ve stepi a po celou dobu off těch 27K km. Pokud hodláš jeudit jen a pouze ten off tak ano častější výměna oleje je na místě a to proto, že pojedeš menší rychlostí s větším výkonem a tím je více namáháno s menším chlazením.
Filtr jsem psal originál, ale nemusí být originál přímo (pokud je pro tebe moc drahej) ale bude mjet stejný materiál jako orig. Ten není jen z papíru, ale je protkán látkou pro zachytávání nečistot a delší výdržt, proto s etaky mění až po těch 20K. Navíc jsem viděl svůj filtr po 10K kde z těch 10K bylo 2K o celkem prašném prostředí, a zbytek po klasických cestách, kde se světe div taky práší do toho nějaká vlhkost. A výsleldek? Trochu se vyfoukl (protože výměna na Tex je po 16K) a byl jak novej. Nebudu se přít že v něm nic nezůstalo to ne, ale chci tík říct, že když tam dáš klasickou papírovou tak se bude zajhebávat víc a bude mjet horší vlastnost s častější výměnou, pokud bys nedej bože uvažoval na tebou popisovanou cestu o K&N tak kromě lepšího čištení, větší průchodnosti vzduchu (což u stříkačky není žádoucí pokud nezměníš mapu) a delší výdržnosti tak právě pr tu propustnost se ti do moto dostane o dost více bordelu.
Pak si také ze začátku ( tos ještě neměl moto) psal, že řetěz na cestě po stepi (nebo kde) jednoduše opravíš, desky si nějak nalepíš, tak proto sem se podivoval nad řetěz sadou. I tak bych si ji nebral, pokud občas promázněš občas vyčistíš tak ti vydrží.

A celá moto jako náhradní byla nadsázka :D
Ale věřím že i toto vše je špatně, a potom nechápu proč se vůbec ptáš na něco :D

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
6 roků 11 měsíců zpět #6 od ZdendaZB
Když mi doporučíš celou motorku na dotaz týkající se spotřebního materiálu, tak co na to mám odpovědět. Chytrá rad, chytrá odpověď. Nadsázku jsem pochopil a proto jsem zareagoval s humorem, ale možná to vyznělo jinak. O to jsem se však nesnažil :-) :-) (vidíš double smile ??)

Hiflo dělá filtry za 450,- a co jsem zjišťoval, tak prý jsou stejné jako originál.
O KN už neuvažuju, protože si na něj stěžovali lidi, co jezdí do pouště. Prý trochu časem propouští. Ale jiní byli zase spokojení, takže to riskovat nebudu.

Řetěz v nouzi nahradím, desky se dají vytuningovat. Jenže jsem měl pár telefonátů a diskuzí a bylo mi sděleno, že kvalitní řetěz, destičky a filtry, které bych po cestě možná musel někde koupit, vyjdou téměř na dvojnásobek než u nás a mohl bych čekat klidně i týden na dopravu od někud z "civilizace". Řetězy co by pasovaly včetně vyrobených kol jsou prý bláto a na 100 koňovou motorku mám zapomenout. Evidentně je to trochu jinak než s jednoválcem. To je důvod proč jsem trochu přehodnotil a rozhodl se pro jistotu něco navíc vzít.

Navíc pod sedla a nosič se mi vejde nářad + veškeré díly kromě řetězové sady a filtrů. Řetěz natáhnu někde na rám , přichytím pásky a filry ještě dořeším. Místo v pytlích mi neubude a navíc 4 kila zvládnu. Představa, že si ušetřím několik dní v případě nadměrného opotřebení je taková uklidňující. :-)

Mě odešel stejný řetěz, který na silnici vydržel 12 tisíc po třech a půl v marastu. A to jsem ho dvakrát denně mazal a občas i vyčistil a jezdil v klidu. Proto se obávám.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Přihlásit se do fóra

Nedávné příspěvky