Triumph - Tiger

Česko - Slovenské diskuzní fórum pro příznivce motorek Triumph Tiger

Problém - elektrika

Více
3 roků 11 měsíců zpět #7 od ren.e
Odpověděl ren.e pro téma Problém - elektrika
Posun kousek dopředu. Když to teda chcípne samo a chci startovat , točí a nechytá to, nyhýbe se ani otáčkoměr.
Při pokusu vyjetí benzínu z karbců, až to chcípne a pokusu o start bez benzínu, otáčkoměr se hýbe, i když to nechytá.
Takže zbývá zjistit, jestli je to snímač, který někdy nesnímá otáčky, kabeláž od něj k jednotce, nebo sama jednotka.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
3 roků 10 měsíců zpět #8 od ren.e
Odpověděl ren.e pro téma Problém - elektrika
Takže dějství třetí. Výměna svíček za ngk iridium, ulrazvuk karburátorů,synchronizace. Změna nikde. Ani osciloskop neodhalil problém.
Ráno -Studený motor na sytič občas vynechal , po zahřátí jel normálně, ale do doby, než jsem v nízkých otáčkách projížděl zatáčku. Motor cuknul, jakobych vypl na milisekundu klíček. A takhle to nepravidelně zacukne pouze v otáčkách mezi volnoběhem a 2600.

Co jsem vypozoroval. -

-Když to cukne na volnoběh a zdechne to , chytne to , ale až po vypnutí zapalování. Jinak točím motorem a ani ťuk, přitom se nehýbe ručička otáčkoměru.

-Když zdechnu motor rozpojením konektoru od ř.j., nebo snímače otáček, popř. žařadím při vytaženém boč. stojanu, motor chytne znovu bez nutnosti vypínání zapalování.

-Cuká to velmi nepravidelně od volnoběhu do max. 2600 ot.

- Po razantní jízdě to nedělá hned. Ale stačí pak třeba déle brzdit motorem a projeví se to.

- Teplota motoru ani nic jiného na to nemá vliv. Má to svojí hlavu.

- Jeden den to neudělá vůbec, jiný 10x za hodinu.

- Nad 2600 ot. to jede perfektně.

- Napětí na aku mezi 12,5 V na volnoběh se světly a 15,1 V v otáčkách a delší jízdě.

- Jakékoliv hýbání s kabeláží a konektory nepřináší vyvolání problému.

- vytahování káblů od svíček způsobí u 2 a 3 válce vynechávání, ale ne zdechnutí. Pouze u 1. válce někdy i zdechne. Ne vždy a to i po prohození cívek i záměnou kabelů. Ale lze to nastartovat bez vypnutí a zapnutí klíčku/ tlačítka.

- Na volnoběh je občas slyšet z výfuku takové pufnutí, jako nedovřený ventil, nebo hození jiskry jindy. To je ale celou dobu, co motorku mám. A jenom někdy.

Přemostění bezp. prvků mám za sebou. Nepřineslo to nic. Chybu v nich jsem vyloučil ještě před tím. Spojka blokuje pouze signál na startér. Boční stojan a neutrál musí do jednotky poslat signál současně, aby to zdechlo. Ono to ale udělá jak na bočáku, tak na hlavním stojanu , tak i za jízdy, v neutrálu i s kvaltem. Jak to uzná za vhodné.

V sobotu jsem to natočil a čekal na samovolné zdechnutí. Nic. Hýbu opět s konektory. Nic. Vytáhnu bočák, dám kvalt, zdechne, Neutrál - jede. 10x po sobě se stejným výsledkem. Rozpojím snímač otáček, zdechne, zapojím, chytne. Opět 10x. Nic. Jdu se projet. 100km - bez škubnutí. Nevěřím, to se samo vyléčilo. Zatáčím domů do vrat na neutrál, dám 1. vyjíždím kopeček ke garáži- malinký cuk, ale nezdechlo. Nechám běžet na volný chod, nic. Hledám větev ve vhodné výšce, co by mě unesla.

Dnes ráno to nakopnu, nic. Jede perfektně. Znovu rozpojuji konektory od stojanu, neutrálu, snímače a zdechám uměle. NIC po spojení obvodu chytne. Sedám na moto, dám kvalt a udusím to přes kvalt. Točí to , ale nechytne. Znovu rozpojiju konektory ve snaze přerušit obvod i napájení snímače od jednotky. Pomůže až odstřihnutí samotné jednotky od napájení. Ale jen 2x z asi 20 pokusů umělých zdechnutí. Jinak to chytlo bez nutnosti přerušení napájení.

Ale všiml jsem si jedné věci, kterou jsem chvíli pozoroval asi před 2ma roky.

A to tu, že když držím startér , motor točí, ale nechytá, pak pustím tlačítko startéru a hned to chytne. Jenom cvrknu po startéru, chytne. Držím startér, nechytá, neukazuje ani otáčkoměr, dokud nepustím startér. Pak to chytne a jede. Zkusil jsem zmáčknout startér za volnoběhu a motor zdechl. Nechám to 20 minut vychladnout a vše je při starém. MOtor chytne hned a běží i při zmáčklém tlačítku startéru, a při volnoběhu normálně startér vyjede a chrání ho volnoběžka, motor jede, ani necukne. Napětí na baterce je při startování stejné v obou případech.

Z toho tipuji Jednotku. To je uzel všech bezpečnostních vstupů a mozek všeho.
Koronavir vylučuji. Sice byl prokázán přenos na kočku, ale ta Tygra ne.


A teď se zkusím drze zeptat, jestli by byl někdo ochoten zapůjčit jednotku ze svého stroje, který jede bez těchto problémů. Přijel bych, vyzkušel. Samozřejmě se i odvděčil dle gusta ochotného motorkáře.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
3 roků 10 měsíců zpět #9 od Mechy
Odpověděl Mechy pro téma Problém - elektrika
Když budeš chtít, můžeš zajet ke mě. Den podle možností domluvíme. Číslo na mě 608506899. (Příbram).

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
3 roků 10 měsíců zpět #10 od ren.e
Odpověděl ren.e pro téma Problém - elektrika
Díky za nabídku.
Ze zoufalství jsem objednal z Allegra starší jednotku.
Problém zůstává.

Ještě zkusím jedno měření osciloskopem se záznamem.
Pak poreferuji.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
3 roků 10 měsíců zpět #11 od ren.e
Odpověděl ren.e pro téma Problém - elektrika
Vyřešeno.
Nepomohla jiná jednotka, ani přemostění kabeláže od čidla otáček.
Zjistil, jsem, že otáčkoměr je napájen z obvodu 1. cívky. Zaměřil jsem se přímo na ni. No a když jsem zatlačil na kolektor na cívce , tak to cuklo a spadl i otáčkoměr. Vyčistil jsem ten zasraný kontakt a napružil, a zatím jezdím bez problému.
Upravil jsem i odtrh na svíčkách na 0,6mm . Ztratilo se i takové občasné pufnutí do výfuku a vyrovnal se volný chod na 1A.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
3 roků 9 měsíců zpět - 3 roků 9 měsíců zpět #12 od ren.e
Odpověděl ren.e pro téma Problém - elektrika
Takže, kontakt na cívce to nebyl, ale přímo celá cívka. Problém se po čištění kontaktů rychle vrátil. Nepomohlo tentokrát nic, ani výměna čidla otáček. Když už jsem nevěděl kudy kam, zažal jsem vytahovat botky od svíček za chodu motoru. Na dvou válcích to postupně způsobovalo vynechávání konkrétního válce, ale jelo to i po přodání plynu, na jednom to vždy zdechlo na volnoběh a v otáčkách to přesně tak cukalo , jako za jízdy i s propadem otáčkoměru. I když jsem prohazoval cívky i kabely mezi sebou, jev byl vždy na té jedné cívce. Zázrakem jsem sehnal na půjčení cívky ze sprintu a motorka jede líp, než předtím. za plynem jde z volnoběhu bez hluchého místa a zdá se mi zvýšení výkonu.
Objednal jsem cívky všechny nové a týden jezdím bez problémů.
Snad vám to někomu pomůže. Mám k dispozici dobrou jednotku i snímač.
Poslední změna: 3 roků 9 měsíců zpět uživatelem ren.e.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Přihlásit se do fóra

Nedávné příspěvky