Triumph - Tiger

Česko - Slovenské diskuzní fórum pro příznivce motorek Triumph Tiger

Baterie

Více
5 roků 11 měsíců zpět #7 od MEX
Odpověděl MEX pro téma Baterie
Osobně v tom nespatřuju moc velkej smysl . A ekonomickej už vůbec ne .
Dvojnásobná kupní cena .
Potřeba jiná nabíječka a baterie nesmí se úplně vybít . Současný dobíjení vyhovuje ?
V zimě se o ní stejně musíš starat .
Možná má LiFePo4 delší životnost, a kdo ví, co bude za 5 let .
Třeba budem jezdit jenom na elekriku . :cheer: :cheer: :cheer:

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
5 roků 11 měsíců zpět #8 od prokyno
Odpověděl prokyno pro téma Baterie
Nevím, nevím :D
Bezudržbová baterie co to je?
Když pominu při koupi možnosti druhů batrií, tak bezudržbová je dnes každá. Krom toho že ji je třeba někdy dobít (třeb apo zimě, nebo dát na udržovací)
Klasické Pb baterie: jsou buď suché a přednabité při koupi a dolije se elektrolit a nabije, prakticky po celou dobu její životnosti není třeba nic kromě dobíjení. Pokud je třeba dolít elektrolit tak je beztak už po ní.
Gelové, taktéž Pb, jen elektrolit je smíchán s skelným vláknem (jednoduše řečeno) a tím pádem vznikne gel (naplněno již z výroby) výhoda těchto baterií je že mohou pracovat v jakékoli poloze i hore nohama, ale jsou drahé.
Li-ion baterie, nejsou moc vhodné na moto či auto a hlavně moc drahé.
LiFePo/4/Y jsou trakční baterie, tyto umí dávat vysoké proudy, ale jsou celkem citlivé na podbíjení a přebíjení (aůe to i Li.ion), navíc jsou velké a těžké a drahé.
Asi bych to neřešil a dal tam to co má být (by´t je to PB) a máš na 4 a více let pokoj.
PS: PB baterie tu s náma budou ještě hodně dlouho :D

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
5 roků 11 měsíců zpět #9 od kermen
Odpověděl kermen pro téma Baterie
dík za podrobné vysvětlení (to bezúdržbová je u některých baterii co jsem koukal na netu proto to bezúdržbová) tak jsem chtěl poradit jakou doporučit

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
5 roků 11 měsíců zpět #10 od prokyno
Odpověděl prokyno pro téma Baterie
Tož taky hodně záleží na stavu peněženky :D

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
5 roků 6 měsíců zpět #11 od DM
Odpověděl DM pro téma Baterie
Ahoj, přidávám téma do diskuze... trochu mě zarazila výdrž baterky asi v souvislosti s dobíjením při nízkých otáčkách. Jezdil jsem alpské šotoliny (skoro pořád na nízkých otáčkách; mlhovky nemám, vyhřívání heftů nepouštěl... jen dobíjel mobil), a už první den odpoledne mě motorka začala hlásit nízké napětí baterky. Odpojil jsem světla a dojel jsem to... a když jsem ji večer dal na nabíječku tak byla opravdu skoro prázdná. A další dny to samé. Když jsem ale pak jezdil jen po silnicích (vyšší otáčky) tak už problém nenastal a baterka je i po celém dnu plně nabitá. Mám originální baterii, tři a půl sezóny, a přes zimu v teple a dobíjím. Vysvětluju si to tím, že při nízkých otáčkách se už baterka nezvládne dobíjet a asi je to v kombinaci s tím, že už je slabší. Máte někdo podobnou zkušenost? Nebo prostě jen baterka vydrží tak málo?

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
5 roků 6 měsíců zpět #12 od prokyno
Odpověděl prokyno pro téma Baterie
Problém může být v tomto asi tak :D
1) baterie jde pá pá (ono výdrž by tak odpovídala)
2) relé dobíjení nespíná jak má
3) alternátor se pomalu loučí
Ale největší pravděpodobnost je baterie pá pá, stačí vzít volt metr a změřit kolik dává altík na volnoběh a kolik v otáčkách. Na Trumpetě a stejně tak i na jiných moto je to dělané tak, že altík dobíjí i na volnoběh tak aby nedošlo k ubytku na napětí baterie a v otáčkách již více.
Už si nepamatuju, ale tuším že na volnoběh by to mělo dávat něco kolem 13V a v točkách až 15V nebo o něco méně.
V manuálu je to popsané někde.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Přihlásit se do fóra

Nedávné příspěvky