Triumph - Tiger

Česko - Slovenské diskuzní fórum pro příznivce motorek Triumph Tiger

Ochrana reflektoru

Více
7 roků 2 týdnů zpět - 7 roků 2 týdnů zpět #7 od ZdendaZB
Odpověděl ZdendaZB pro téma Ochrana reflektoru
Protože Tigr není Opice. Opice musí mít banány a specielní kořínky. Proto majitelé opic, víme o koho se jedná (mimo jiné mají i kardany), nebudu nikoho provokovat :-) musí neustále kupovat drahé banány.

Kdežto krotitelé tigrů a to jsme my, to mají mnohem jednodužší. Tigrovi je totiž jedno, jestli mu předhodíte buvola, guaru, jelena, psa nebo kočku. Sežere jako nic i prase domácí se sousedkou a je mu to fuk. Hlavně, že dostane syrové maso. A když to maso piští, vříská nebo ječí tak je to mnohem chutnější.

Nebudu proto tigra krmit banány, když je nepotřebuje. Mimochodem motorka nestojí 300 tisíc, ale o dost méně. A když vezmeme strávený čas na fóru, tak za tu dobu by se dal tigr pomalu vytočit na soustruhu u dědy Váni v kolchoze :-) :-) :-)
Poslední změna: 7 roků 2 týdnů zpět uživatelem ZdendaZB.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
7 roků 2 týdnů zpět - 7 roků 2 týdnů zpět #8 od ZdendaZB
Odpověděl ZdendaZB pro téma Ochrana reflektoru
Takže si koupím za dva nebo tři tisíce kryt, který hází prasátka a oslňuje a ještě jsou na něm jakési pochybné nápisy. Pak si koupím za 7 tisíc originál kryt motoru, který nekryje chadič, ani nádrž. Spodní plech originál také za x tisíc a nechrání tak jak by měl, přitom stačilo přidat pár centimetrů a bylo to ok. Koupím si originál zvýšené turistické plexi, také za nemálo peněz a ani průměrně vysokou osobu jako jsem já zcela neochrání.
Myslím politcky ne ! To raději objetuji tři dny práce a udělám si to podle sebe a pořádně za pár korun včetně nosiče na míru. Anebo koupím něco opravdu vymakaného a zbytek si nechám navrhnout a vyrobit, jenže to začnou desetitisíce lítat vzduchem jako nic.

Ale kdybych neměl doma svářečku a nějaké to nářadí ,kromě ohýbačky trubek a neuměl trochu svářet tigem a céočkem tak bych šel také po hotových výrobcích a nechal si to svařit. Prostě bych musel krmit tigra banány, protože bych nevěděl, že se dá krmit masem a je to levnější :-)
Poslední změna: 7 roků 2 týdnů zpět uživatelem ZdendaZB.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
7 roků 2 týdnů zpět - 7 roků 2 týdnů zpět #9 od prokyno
Odpověděl prokyno pro téma Ochrana reflektoru
1) psal si že chceš koupit novase Tigra 800 XC, dle ceníku je to 292 000.- (pokud nepočítáš s tím že koruna teď poletí nahoru a tím se to zlevní, páč přepočítavají cenu dle eur) a to nevidím jako že stojí o dost méně než 300K
2) pokud si četl, tak od TT dělá něco, od motechu zase jiného (a to neoslňuje jak od TT), krytů je na trhu více. Třeba od triumphu je jinej než předchozí a je dělanej tak aby prasátka neházel. Tudíž je to jen volba, a nesuď věci které si neměl ani v ruce dle jednoho příspěvku a svého výkladu.
3) kryt motoru od triumphu a je jedno zda je to 800 či 1200 chrání to co má, a kde má. To že si četl, že někomu vlítl někam šutr a udělal díru do kolene to nezmění. Protože i když si uděláš svůj bytelnej, tak pořád když dotane blbou ranu bude to někde vidět. Měj na paměti, že se tento kryt chytá do bloku motou.

Tyto věci stojí co stojí, nehcají si to zaplatit plus nějaká značka, a je jen volba uživatele, zda chce a koupí něco co je vymyšleno a nebo se prostě rozhodne nechat si vyrobit sám pro sebe dle svého. Což ostatně v závěru vyjde v přepočtu času a lítání a všeho dráž než si to pořídí za tu raketu. Nejsem přímo zastáncem všeho drahého, nebo všeho co má značku. Beru to vždy tak zda to potřebuju, nebo chcu a co mě to přinese.
Třeba u toho krytu, je to hliníková plotna myslím že 3mm tlustá, dělaná na míru daného modelu, i s uchyty a sedí to. Montáž na 5 minut, pokud si to někde necháš dělat na koleně, tak s tím časem, měřením a ostatníma pak zjistíš že zas tak neušetříš. Ale věřím že ten pocit, že nedáš těm nenažranejm šmejdům vydělat ti bude stát za to. Já to veru tak, že než se s tím mrdat, tak pokud si to odůvodním tak koupím. Věnovat čas místo toho radši budu dětem, nebo zábavě. A tak je to ovšem ostatním.
Poslední změna: 7 roků 2 týdnů zpět uživatelem prokyno.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
7 roků 2 týdnů zpět #10 od Petrex1.
Odpověděl Petrex1. pro téma Ochrana reflektoru
Zdeno.....věci vyrobené SW Motech, Givi,...Touratech...atd. jsou odzkoušené a plně funkční. Vyrábí je lidi, kteří na motorkách aktivně jezdí. :) :)

Navíc se tyhle věci před uvedením na trh pečlivě testují, popř. se dělají i atestace. Atestaci nemají ale všechny výrobky, to je pravda.

Pokud si myslíš, nebo dokonce umíš vyrobit něco,.. plně funkčního a lepšího....tak směle do toho. ;) ;) Pak to prosím nafoť a hoď sem na fórum. Přeji ti v tomto konání mnoho zdaru. Možná, že mě překvapíš ????

Ze všeho nejdříve si ale kup teda nového Tigra ...začni jezdit, sám poznáš co bude potřeba změnit.....tím bych začal. Protože se mi zdá, že jsi do všeho Hrrrrr a motorku chceš celou překopat...přitom si na ní ještě ani nejel.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
7 roků 2 týdnů zpět - 7 roků 2 týdnů zpět #11 od ZdendaZB
Odpověděl ZdendaZB pro téma Ochrana reflektoru
Napsal jsem nemálo argumentů o nedokonalé ochraně u značkových doplňků a nikdo mi zatím nedal odpověď proč je to v určitých případech tak podivně řešené. Přitom i neoodborník vidí, že tam něco soudruzi z Anglického svazu nedomysleli. Pouze se dozvídám, jak mají vše dobře udělané, zmáklé, otestované atd.
zajímalo by mě tedy zdůvodnění proč:
1.proč originál padací rám nechrání chladič a plasty na nádrži ?
2.proč originální plech pod motorem nechrání odlučovač oleje a lépe svody z boku ?
3. proč na cestovní motorku dají takový nesmyslný výfuk a znemožní tím osazení normálními kufry těsně k motorce ?
4. proč výrobce nepoužil lámací páčky na řidítka, když se každému druhému již stačily ulomit
5. proč nemá výrobce homologovanou ochranu reflektorů, když se jedná opět o cestovní enduro mimo asfalt

Ale máte pravdu, možná bych si měl jít Tigra prohlédnout, jak vypadá ve skutečnosti a nedívat se jen na obrázky :-)
Poslední změna: 7 roků 2 týdnů zpět uživatelem ZdendaZB.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
7 roků 2 týdnů zpět #12 od prokyno
Odpověděl prokyno pro téma Ochrana reflektoru
Je vidět, že se v tom malinko ztrácíš :D
Co se týče třeba jen legislativy. Silniční vyhláška, tato byla v posledních měsících všude zmiňována a i zde na foru jsou odkazy ke stažení. Ano jen co se týče moto je toho hodně a praktikuje se to od loňského roku. Většina se týká homologací. A pokud si o tom zatím neslyšel nebo nečetl, tak nevím, ale asi čteš málo, je toho plno na každým moto zaměřeným webu.

Primární funkce všech ochran pocházejících z továrny (pokud jsou) je aby ochránila důležité součásti při použití ke kterému je vozidlo určeno. Tímto si odpovíš proč Triumph dělá jen spodní padací rámy a né kompletní až navrch pro ochranu nádrže. NAvíc u těchto výrobců funguje jistá spolupráce s jinou značkou ohledně doplňků u Triumphu je to primárně GIVI (kufry a podobně). Navíc ukaž mě seriově dělasnou moto kde máš veškerou ochranu 1A. (a nevytahuj BMW GS adv, tam to zaplatíš 100x), u podobných modelů. V strom? Ten má uprostřed, sice ti ochrání plastíky, ale motor není. F 800GS adv? tam máš taky jen motor. A tady nastupují výrobci doplňků. Je to tak a nikdo to jen tak nezmění.
Ten zpropadej kryt motoru. Kup si ho a pak říkej co nechrání. To že si někde četl že...... to už tu bylo x krát. Chrání to co má a jak má. Pokud by ten odlučovač oleje (do teď nevím co to je a k čemu to má sloužit) byl tak na ráně, věř tomu, že už by to řešil za A výrobce formou doplňkové výbavy, nebo výrobce doplňků druhovýroby. Prostě si tam naper šusplech třeba z 10 tky plechu a máš klid.
Osazení výfuku je dáno vývojem moto. Proč budou bastlit tím, že dají dolu lauf kvůli brašnám? Když je vymyšlena pro kufry? Buď se s tím smíříš a koupíš, nebo si kup XTčko kde to má laufy nahoře (tale věřím, že tam budeš řešit zase x dalších věcí). Prostě víš to díky konstrukci stoŕoje nejde, a níže to výrobce neumístil, protože k tomu neměl důvod.
A teď sme u legislativy:
Lámací páčky nemontuje žádný výrobce moto, protože nejsou homologované. Proto všichni výrobci montují takové příslušenství na které mají homologaci, \a dle EU požadavků a potažmo i našich páčka musí mjet na konci kuličku dle spec. myslím že to je průměr 10mm, a musí být perforované v nejpraděpodobnějším místě ohybu, aby při deformaci nedošlo ke skřípnutí rukou ale odlomení, jistě si si všiml, že páčka mají za kuličkou tak cca 2-3-4cm zeslabený materiál, je to právě proto. Lámací páčky jsou druhovýroba a nemají homologaci, a jen tak ji nezískají, protože tento proces je nákladný a zdlouhavý.

To stejné platí i ochraně světel. Dle vyhlášky nesmí být osvětlení jakokli zakrytováno, upraveno či jinak co by lomilo, nebo jinak odráželo světlo. Různé mračáíítka, barevné folie, čočky, nebo kryty. Prostě lampa musí být tak jak ji výrobce vyrobil a nechal schválit pro provoz na poz. komunikacích, proto ani nikdy nebude na kryt světla homologace a je to jen doplněk. A proto to nesmí na silnici. Toto platí po celém světě a opět to nikdo nezmění, ty světla určitě ne.

Cestovní enduro mimo asfalt? To neznám, veškeré moto je pouze silniční a je schváleno pouze pro provoz na silnicích, pokud si tedy nekpoupíš ostrý enduro, ale to zase nesmí na silnici :D Takže pokud ti výrobce tvrdí že je to moto mimo asfalt tak je to pouze reklamní trik aby nalákali lidi. Vždy se jedná o silniční moto, která dle požadavků lidí má nějaké upravy aby to dělalo dojem. Druhá věč je, že to stroj opravdu zvládne a nebo ne, třeba V strom jekože enduro, ale po 100km šuterech se mě rozsype pod prdelí. Na druhou stranu pokud si koupíš enduro s tím, že prodejce či výrobce ti jasně nabádá do ježdění v terénu, (což ostatně bývý, ale v návodu se dočteš uplně něco jiného) a budeš s tím jezdit pouze v terénu, nikdo ti nic neuzná. A že ta moto pude srát to je jisté, a klidně to može byt aji BMW.

A tímto končím diskusi z mé strany a stávám se pouze čitatelem. Závěrem poradím běž si prohlídnout moto, projet se na ní a pak dělej závěry. My co ti tady píšem tak tyto moto máme doma, jezdíme na nich a máme s tím nějaké zkušenosti, tak bych neřekl že zrovna plácáme nesmysle.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Přihlásit se do fóra

Nedávné příspěvky